مجله عطر شقایق, راهنمای خرید

شخصیت شناسی از روی عطر مورد علاقه

روانشناسی عطر چیست

روانشناسی عطر چیست؟

علمی جذاب برای افرادی که در زمینه عطرسازی فعالیت دارند، می باشد. افراد بر اساس نوع شخصیت خود اقدام به خرید عطر می کنند. با توجه به یک مطالعه علمی طولانی مدت در زمینه شخصیت افراد و انتخاب عطر می توان یک دسته بندی جدید علمی را معرفی کرد. این دسته بندی هم برای آقایان و هم برای خانم ها ارائه شده است. در این دسته بندی عطر ها به چهار طبقه تازگی (Freshness)، هوا (Air)، زمین (Earth) و آتش (Fire) تقسیم می شوند. همانطور که می‌دانید این چهار طبقه بیانگر عناصر چهارگانه می باشند. اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم طبقه بندی معرفی شده بیانگر ارتباط بین عطر ها و همچنین تمامی عناصر تشکیل دهنده شخصیت ها (صدا، مزه ها، بوها، طعم، رنگ، نوشیدنی، محیط زیست و …) می باشد.

سوال؟!

سوالی که می خواهم مطرح کنم این است که آیا می توان شخصیت یک فرد را تنها در یک طبقه بندی قرار داد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خیر، زیرا شخصیت افراد چند وجهی می باشد و ممکن است در طولانی مدت دچار تغییر شود. به همین طور ممکن است شما بعد از چند سال از یک رایحه و عطر دیگری لذت ببرید.

شخصیت شناسی افراد و روانشناسی عطر

روانشناسی عطر امری تخصصی می باشد. برخی از افراد تصور می کنند با شناخت چند رایحه می توانند شخصیت افراد را شناسایی کنند اما در واقع این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد. روانشناس عطر چه کسی است؟ روانشناس عطر کسی است که علاوه بر تسلط بر رایحه های طبیعی و شناخت عطر ها بر علم روانشناسی نیز مسلط می باشد. فروشگاه عطریات، آرایشی و پوستی شقایق با داشتن کارشناسان حرفه ای و با تجربه به شما کمک می کنند تا شخصیت افراد را براساسی عطری که استفاده می کنند، شناسایی کنید.

خرید عطر با استفاده از روانشناسی عطر

همانطور که گفته شد روانشناسی عطر باید توسط کارشناسان انجام شود. البته شما می توانید با گفتن شخصیت فرد مورد نظرتان عطر ویژه ای را برای او خریداری کنید. اگر قصد سورپرایز کردن کسی را دارید و نمیدانید چه نوعی عطری او را به هیجان می آورد. توصیه می کنم با کارشناسان فروشگاه شقایق ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا یک هدیه خاص و بی نظیر را خریداری کنید. در ادامه می خواهم شما را با طبقه بندی عطر ها بیشتر آشنا کنم.

تازه (Freshness)

روانشناسی عطر در این دسته بسیار خاص و منحصر به فرد است. فردی که دسته Freshness قرار می گیرد، شخصی شاد و با طراوت است. این شخص ذاتا ایده های جذابی دارد. اینگونه افراد معمولا عاشق خندیدن هستند و بقیه را هم می خندانند. سطح انرژی در این افراد گاها انقدر بالا است که قادر به کنترل آن نیستند. این افراد معمولا از لباس های اسپرت استفاده می کنند. دولچه اند گابانا یکی از عطر هایی است که افراد Freshness به آن علاقه مند می شوند.

شخصیت شناسی از روانشناسی عطر

دسته بندی Freshness و روانشناسی عطر

از ویژگی های اصلی این شخصیت ها می توان به صدای بلند و مناسب، علاقه به رایحه های طبیعی و فیگوراتیو (figurative) می باشند. خانم هایی که در این طبقه بندی قرار می گیرند به رایحه های گل های تازه مانند: زنبق، یاس و بنفشه علاقه مند می باشند. از نوشیدنی های مورد علاقه این افراد می توان به آبمیوه های تازه طبیعی، لیمونادها، کوکتل ها اشاره کرد. افراد Freshness از طعم های تازه و سالم لذت زیادی می برند. افراد وگان این دسته بندی از سالاد، میوه های تازه و غذا های ایتالیایی لذت بیشتری می برند. رنگ های مورد علاقه این افراد نارنجی، زرد، صورتی روشن و سبز می باشد. لباس های این افراد معمولا از جنس پارچه ای، کتان و پارچه های کشی می باشد. مبلمان در اتاق های خواب خانم های این دسته بندی بسیار نمایانگر شخصیت آنها می باشد. معمولا اتاق خواب های این افراد دارای تم های گلدار و روشن می باشد. افراد Freshness از پیک نیک در طبیعت لذت زیادی می برند.

هوا (Air)

روانشناسی عطر در دسته بندی هوا (Air) کار چندان آسانی نمی باشد. معمولا خانم ها علاقه زیادی به این دسته دارند و این دسته را می توان متعلق به زنان دانست. این دسته ماهیتی نسبتا مادرانه، ملایم، حساس، متواضع و رویایی دارد. افراد بسیاری که در این دسته قرار می گیرند، هنرمند می باشند. ویژگی صدا در دسته بندی هوا (Air) میانه و ظریف می باشد. از رایحه های اصلی این دسته می توان به پودر برنج، پودر تالک، گل های ظریف مانند: زنبق، بنفشه، میموزا و … اشاره کرد. اغلب افراد این دسته بندی به نوشیدنی های مانند: آب پرتقال، چای سبز، آبمیوه های تازه، کوکتل جین و موهیتو علاقه مند هستند. آنها همچنین از سالاد غذا های دریایی و دسر لذت می برند. اینگونه افراد علاقه مند به رستوران های جدید و مدرن می باشند. این شخصیت های دوست دارند در محیط های رمانتیک زندگی کنند. عطر کرید مدل رویال با شخصیت این افراد سازگاری زیادی دارد.

شخصیت شناسی از روانشناسی عطر

زمین (Earthy)

شخصیت این دسته از افراد بسیار آرام و باهوش می باشند. گاها افراد علاقه مند به عطر های Earthy رویای تبدیل شدن به یک ماجراجوی بزرگ را در سر می پرورانند. اغلب عطر های این دسته مورد توجه سیاستمداران قرار میگیرد. بوی عطر های این دسته بسیار خاص می باشد و از رایحه هایی مانند: چوب، خزه، بوی قارچ، بوی علف سبز و تلخ می باشند. معمولا شخصیت های این دسته از غذا های کلاسیک به همراه سس ها و ادویه های خاص لذت می برند. این افراد معمولا نوشیدنی هایی منحصر به فردی را مانند چای، ویسکی، کنیاک شراب قرمز انتخاب می کنند. از رنگ های مورد علاقه آنها می توان به سبز خاکی، نارنجی تیره، مسی و رنگ های بژ اشاره کرد. اینگونه شخصیت ها از محیط های عجیب و غریب لذت می برند. عطر Million یکی از مدلهای برند محبوب پاکو رابان در بین شخصیت های این دسته می باشد.

آتش (Fire)

شخصیت این افراد بسیار منحصر به فرد و خاص می باشد. آنها عاشق تئاتر و برونگرا می باشند. افراد این دسته رایحه های طبیعت اپیکوری را دوست دارند. معمولا شخصیت های این دسته از خوردن شیرینی و شکلات لذت زیادی می برند. از نوشیدنی های مورد علاقه آنها نیز می توان به کاپوچینو، شکلات داغ، کوتل های جدید و شامپاین اشاره کرد. رنگ های مورد علاقه این دسته سفید، مشکی، قرمز و آبی سیر می باشد. شخصیت های این دسته معمولا دوست دارند محیط زندگیشان مدرن باشد. عطر پیشنهادی کارشناسان ما برای اینگونه شخصیت ها Homme می باشد.

نتیجه گیری

عطر ها بر اساس شخصیت افراد دسته بندی می شوند. البته ناگفته نماند تاثیر عطر بر شخصیت افراد نیز امکان پذیر می باشد. شخصیت افراد از رفتار و سبک زندگی نشات می گیرد. خیلی عجیب به نظر خواهد رسید که یک سیاستمدار یا رئیس جمهور از عطر های شیرین استفاده کند بنابراین شخصیت افراد در انتخاب عطر بسیار اهمیت دارد. روانشناسی عطر کار ساده ای نمی باشد و نیاز به تخصص و مهارت دارد. کارشناسان فروشگاه شقایق به شما کمک می کنند تا عطر مناسب با شخصیتتان را انتخاب و خریداری کنید. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با روانشناسی عطر و همچنین شناخت شخصیت افراد بر اساس عطر ها آشنا کند. ویدئوهای آنباکس و معرفی محصولات ما را میتوانید از کانال آپارات فروشگاه شقایق مشاهده بفرمایید. در کامنتها به ما بگویید شخصیت شما به کدام دسته نزدیک تر است تا عطر مناسب شما را پیشنهاد دهیم. با تشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *